Är detta vuxenvärlden?

På bara några veckor känns det som att det har hänt hyfsat mycket skit.
T ex för inte alls länge sen blev en kompis våldtagen/utnyttjad av två äldre killar. varför jag inte kan bestämma vad jag ska kalla det är för att jag inte var där och har inte fått någon detaljerad beskrivning av det. Det enda jag vet är att min kompis bröt ihop totalt när vi stack ifrån en fest och hon sa att hon haft sex med två killar som hon egentligen inte ville ha sex med.

Något som skrämmer mig är att jag har i flera års tid gått runt och trott att allt ska bli tryggare när man blir vuxen, att den här paranoia man fått från sina föräldrar när man var liten ska visa sig vara något extremt löjligt som man bara ger till barn för att de ska vara försiktiga.
I och med den här händelsen så inser jag att så är inte fallet. Den här kompisen till mig blev överfallen av personer som är 4 år äldre än henne på en fest där hon var riktigt berusad. Detta visar bara mig att de här killarna som fanns på högstadiet, som alltid skulle hålla på att tafsa och som kallade en hora mm, växer aldrig upp. 5 år efter högstadiet gör de fortfarande allt för att trycka ner tjejer.
För mig en skrämmande tanke!

Nu när den tidigare nämnda händelse lyckades nå min mamma så blev hon genast livrädd för att släppa ut mig. Den här helgen gissar jag på att jag kommer få i snitt 5 samtal per kväll ifrån min oroliga moder.
Varför ska det ens behöva vara såhär? För religiösa är detta troligtvis guds straff för alla synder som begåtts på jorden men eftersom jag inte är religiös så kan jag inte tro på det.

Jag vill väldigt gärna tro gott om folk. Jag går ibland själv på nätterna bara för att bevisa att man inte blir våldtagen av att gå ute på natten. dumt? Ohja! min pojkvän hade dödat mig om han hade sett detta inlägget.
Men jag måste verkligen ha en bekräftelse ibland på att man inte behöver vara rädd hela tiden. Jag vill inte vara rädd hela tiden och jag vägrar vara rädd hela tiden!

Jag hoppas på allvar att man någon dag ska kunna säga att våldtäktsmän har en psykisk sjukdom! För om dessa människor inte har en psykisk sjukdom så är jorden verkligen en skrämmande plats. Isåfall skulle det betyda att dessa dåd begås av helt normala människor och om detta skulle vara fallet skulle min pojkvän lika gärna kunna vara en våldtäktsman han med.
DET är en grymt skrämmande tanke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0