Magnus Betnér!

Jag och älskling spenderade helgen i Hässleholm och igår så kollade vi på Magnus Betnér. Helt jäkla awesome!
Fick lite inspiration till att skriva detta inlägget av honom.
Han förde en diskussion om att alkoholism är ingen sjukdom utan det är att man har en dålig karaktär. Detta ledde även till att han sa att fetma är inte heller en sjukdom utan dålig karaktär där med.

Jag är faktiskt inte sen med att hålla med.
Det är ingen sjukdom. Det är ett tecken på att man borde börja tacka nej.
Min last är chips. Jag ÄLSKAR chips! Mina favoriter är cream cheese, grill och dill. Om jag får en påse uppstoppad i ansiktet så tackar jag inte nej. Det är hemskt att gå i affären och sedan gå förbi chipshyllan utan att köpa. Men ibland (oftast) får det räcka med att gå förbi.

Alla människor har ett beroende. Jag kan inte komma på ngn just nu som inte är beroende av ngt som påverkar kroppen på något vis.
Och detta innebär ju då att alla människor har dålig karaktär men så får det vara då.
Men att skylla allt på sjukdom är fel. Visst finns det de som är stora av naturen men dessa personer har en helt annan kropp än de som bara äter för mycket.

Jag stör mig på att man måste hitta på sjukdomar för att lindra ens samvete. Om man är tjock så är man sjuk. Om man är alkoholist är man sjuk. Man har ngt att skylla på.
Man behöver inte klandra sig själv för hur man har blivit utan man kan skylla på en sjukdom istället.

Är inte det inte idiotiskt att man inte kan ta ansvar för det man själv ställt till med?
Bara min åsikt. Tyck gärna till själva!

bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0